hemHogy érzed magad?

Kérdezz online. Segítünk!

Kérdezd online szakembereinket és kapj gyors választ kérdéseidre.
Add meg felhasználóneved és jelszavad a belépéshez.

Próbáld ki az EAP Chat okostelefon alkalmazást is:

Ha kollégád megbetegszik

Lehetséges, hogy irodavezetődnek kihullott az összes haja, és szinte biztosra veszed, hogy kemoterápiára jár. Vagy a computer grafikusok egyikénél daganatot vettek észre, vagy cukorbetegséget diagnosztizáltak nála. Vagy a csapatodból valaki éppen azt mondta neked, hogy sclerosis multiplexe, vagy bipoláris rendellenessége lett.

Egymás meghallgatásának hatékony módjai

A kommunikációs képességek terén, egyrészt az egymás meghallgatása, másréyzt az egymás meghallgatásának figyelmen kívül hagyása jelentik a legnagyobb kihívást. Még akkor is, ha kiváló szóbeli kommunikációs képességekkel rendelkezel, a másik fél meghallgatásának hatékonyságát meggátolhatja, ha nem elég figyelmesen hallgatod meg a másikat. A hatékony odafigyelés a másik mondanivalójára bátorítja a világos,nyílt kommunikációt az emberek között és ez egy olyan képesség, amelyet tökélyre lehet inni gyakorlással.

Hogyan kezeljük a konfliktust munkatársainkkal és főnökünkkel

Hatékony bánásmód alkalmazása a cégen belüli felekkel, azaz munkatársaiddal, főnököddel, legalább olyan fontos, mint a külső üzleti felekkel való bánásmód. Problémák az irodában mindig is adódnak,de annak megtanulása, hogy ezeket hogyan is kezeld, már elengedhetetlen szakmai előmeneteled maximális kiaknázása és pályád sikere szempontjából.

Időbeosztás a munkahelyen

Tippek a megfelelő időbeosztáshoz.

Az igazi férfiak és nők kérnek segítséget

Közhelynek számító vicc, hogy a férfiak nem szeretik megkérdezni az utat, ha eltévednek, de az igazság az, hogy vannak olyan emberek,férfiak és nők egyaránt,igaz kevesen, akik szeretnek segítséget kérni.

Hogyan bánjunk a problémás ügyféllel

Minden szervezetnek vannak külső és belső ügyfelei. A külső ügyfelek azok, akik szolgáltatásokat és termékeket vagy forrásokat vásárolnak. A belső vevők más alkalmazottak és részlegek, akikkel együtt kell dolgoznunk, és akiket ellátunk termékekkel és szolgáltatásokkal.

Másokkal együtt dolgozni

A legjobb munkahelyi viszonyok között is okozhat némi feszültséget, ha az ember átlagban hetente 40 órát dolgozik ugyanazokkal az emberekkel együtt. Mégis,az üzlet sikere nagyban a kollégáiddal fenntartott kapcsolaton múlik. Íme néhány tanács, hogy építhetsz ki jobb kapcsolatokat munkatársaiddal.

Hálózatépítés

Hálózatok vannak körülöttünk mindenütt, és soha nem tudhatod, mikor lesz szükséged valamelyik kapcsolatodra. Íme néhány jó tanács, amelyek segíthetnek hatékony hálózat kiépítésében.

Ötletek információszerzéshez

A kommunikációs folyamat fontos része a kérdezés. Ha kérdéseket intézünk a beszélőhöz, akit éppen hallgatunk, azok rá bátorítóan fognak hatni, és szabad utat engednek a beszélgetéshez.

Hallgassuk meg a másik félt

Ahhoz, hogy jó kommunikációt folytassunk, meg kell hallgatni a másikat, de könnyen előfordul velünk, hogy figyelünk oda a másik szavaira, holott azt hisszük, hogy igen. A másik fél „meg- nem-hallgatásának leggyakoribb formája annak cáfolása, amit a másik mond, vagy a vele való vitába szállás, vagy önmagunk védelme. Gyakori az a stratégia, amikor felületes visszajelzést adsz a hallottakról és azután még véleményt is mondasz. Például:

 

 

Problémáid vannak a főnököddel?

Nyilvánvaló okok miatt,főnököddel megvitatni, hogy problémád van vele, meglehetősen különbözik attól, mintha valamelyik munkatársaddal lenne gondod. Bár, ha képes vagy valamit tisztelettel és világosan megfogalmazva elmondani, valószínűleg erősíteni fogja kapcsolatodat főnököddel, de fokozhatja is eredményességedet és munkáddal való megelégedettségedet. Itt van néhány jó tanács, hogy mit is tegyél akkor, ha véleményedet érvényre kívánod juttatni.

Humor és megfelelő hangnem munkavégzés során

Ezek az irányelvek a munkahelyre koncentrálnak, de szerepük van a nem munkához kapcsolódó területeken is.

A kommunikáció sokfélesége a munkahelyen

A különböző kulturális háttérrel rendelkező emberek beszédstílusa meglehetősen eltérhet egymástól. Például, vannak olyan társadalmak, ahol „nem”- et mondani nagyon udvariatlannak számít. Ha egy másik ember ezt nem tudja, akkor ez félreértésekre adhat okot. Nem mondhatjuk azt egyik kommunikációs módra sem, hogy ez jobb, vagy rosszabb, mint a másik.

Oldd nevetéssel a stresszt!

A Robin Williams film”Patch Adams”annak az orvosnak az igaz történetét mutatja be, aki pácienseit humor segítségével kezelte. A film üzenete az, hogy a nevetés olykor a legjobb gyógyszer,amelyet egyébként természettudományos kutatással is bizonyítottak. De nem kell űrkutatónak lenned ahhoz, hogy megérezd a különbséget, amikor „torkodon akad a chips” vagy „amikor már lent van”.

Ha új munkahelyed van

Az első hét az új munkahelyeden mindenképpen nagyon kemény lesz. Először is meg kell tanulnod az új feladataidat, és meg kell próbálnod megtalálni a helyed cégen belül. Néhány jó tanács, hogyan könnyítheted meg ezt az átmenetet a régi és az új munkád között, attól eltekintve, hogy ez első munkahelyed-e vagy csak szerepet cseréltél cégen belül.