hemHogy érzed magad?

Kérdezz online. Segítünk!

Kérdezd online szakembereinket és kapj gyors választ kérdéseidre.
Add meg felhasználóneved és jelszavad a belépéshez.

Próbáld ki az EAP Chat okostelefon alkalmazást is:

Magánszemély ingatlan bérbeadásának szabályai 2012-től

1. A magánszemélyek az ingatlan bérbeadásból származó jövedelem után ugyanolyan módon fizetnek személyi jövedelemadót, mint a bérjövedelmek után (összevont adóalap része a bérbeadásból származó jövedelem).

A méhnyakrák megelőzése

Évente 600-700 nő hal meg méhnyakrákban. Az életkoruk az egyre fiatalabb korosztály felé tolódott az elmúlt évtizedben. Szomorú statisztikák ezek, szomorúak lennének még akkor is, ha egy nehezen felismerhető és rosszul kezelhető rosszindulatú betegségre vonatkoznának. De a méhnyakrák talán az egyetlen tumoros folyamat, mely szinte "időt kínál" nekünk, hogy felismerhessük, hogy könnyen kezelhessük. Ha azonban ezt a lehetőséget nem használjuk ki, úgy a lehető legdurvábban ellenünk fordul és terjedése már szinte alig akadályozható meg. Életeket követel. Fiatal nők életeit. Olyanokét, akik élhettek volna.

A stressz kezelésének alfája és omegája

Bizonyára csodálatos lenne, ha egyszerűen eldönthetnénk, hogy nem engedjük, hogy a stressz elhatalmasodjon rajtunk egy bizonyos szituációban, és ez aztán midig így lenne. Szinte minden nap szembekerül az ember olyan eseményekkel, amelyekre az ember aggodalommal, frusztrációval és stresszel reagál. Azok a dolgok okozzák számodra a legnagyobb stresszhelyzetet, amelyeken nem tudsz úrrá lenni, vagy amelyekkel szemben tehetetlennek érzed magad. Éppenséggel a mindennapi, normál nyomás miatt is érezheted így magad, ha túlságosan gyorsan halmozódik egyik stresszhelyzetre a másik.

Alvászavar

A normális alvás során öt-hat, átlagosan 90 percig tartó ciklus ismétlődik. Egy-egy ciklus négy stádiumból – szendergés, felszínes, közepes és mély alvás – és az úgynevezett REM-sza¬kaszból áll. Utóbbit a gyors szemmozgáson kívül (rapid eye movement) az álom és bizonyos vegetatív tünetek, pulzus- és légzésváltozások jellemzik. Átla¬gosan 7,5 órát alszunk, bár nagyok az egyéni és életkorbeli ingadozások. A népesség 10–15 %-át kínzó alvászavarok közé nemcsak az álmatlanság (in¬somnia) tartozik, hanem számos más elalvási, átalvási és ébredési probléma. Van szubjektív formája is, például a rémálom. Az obstruktív alvási apnoéban óránként több mint öt alkalommal lép fel légzéskimaradás, amely súlyos, krónikus oxigénhiányos állapothoz vezethet. A narkolepsziások egyik pilla¬natról a másikra néhány percig tartó mély álomba zuhannak. Külső tényezők is megzavarhatják az alvást, mint például a normális alvás–ébrenlétet (diur¬nalis ritmust) megszakító éjszakai munka vagy a jetlag, a több időzónát átívelő utazás esetében. Számos betegség kísérő tünete az alvászavar; a depresszi¬ósok 90 %-ánál fordul elő. A túlzott alkoholfogyasztás, valamint bizonyos gyógyszerek, például a magas vérnyomás elleniek, illetve a hormonkészít¬mények is alvászavart okozhatnak. A nők hormonszint-ingadozásuk, valamint a férfiakét meghaladó terhe¬lésük miatt veszélyeztetettebbek.

A házasságkötés

Gratulálunk! Ha házasságot fogtok kötni, akkor valószínűleg már tudjátok, hogy te és a házastársad összeilletek-e. Itt van néhány tanács, amelyek segítenek neked és a kedvesednek megtervezni a közös jövőt.