hemHogy érzed magad?

Kérdezz online. Segítünk!

Kérdezd online szakembereinket és kapj gyors választ kérdéseidre.
Add meg felhasználóneved és jelszavad a belépéshez.

Próbáld ki az EAP Chat okostelefon alkalmazást is:

Tippek saját otthont vásárlóknak

Saját lakást vásárolni, vidám esemény. Íme néhány dolog, melyet tanácsos fontolóra venni, amint beköltözik.

Alvászavar

A normális alvás során öt-hat, átlagosan 90 percig tartó ciklus ismétlődik. Egy-egy ciklus négy stádiumból – szendergés, felszínes, közepes és mély alvás – és az úgynevezett REM-sza¬kaszból áll. Utóbbit a gyors szemmozgáson kívül (rapid eye movement) az álom és bizonyos vegetatív tünetek, pulzus- és légzésváltozások jellemzik. Átla¬gosan 7,5 órát alszunk, bár nagyok az egyéni és életkorbeli ingadozások. A népesség 10–15 %-át kínzó alvászavarok közé nemcsak az álmatlanság (in¬somnia) tartozik, hanem számos más elalvási, átalvási és ébredési probléma. Van szubjektív formája is, például a rémálom. Az obstruktív alvási apnoéban óránként több mint öt alkalommal lép fel légzéskimaradás, amely súlyos, krónikus oxigénhiányos állapothoz vezethet. A narkolepsziások egyik pilla¬natról a másikra néhány percig tartó mély álomba zuhannak. Külső tényezők is megzavarhatják az alvást, mint például a normális alvás–ébrenlétet (diur¬nalis ritmust) megszakító éjszakai munka vagy a jetlag, a több időzónát átívelő utazás esetében. Számos betegség kísérő tünete az alvászavar; a depresszi¬ósok 90 %-ánál fordul elő. A túlzott alkoholfogyasztás, valamint bizonyos gyógyszerek, például a magas vérnyomás elleniek, illetve a hormonkészít¬mények is alvászavart okozhatnak. A nők hormonszint-ingadozásuk, valamint a férfiakét meghaladó terhe¬lésük miatt veszélyeztetettebbek.

Kalória szükséglet

Mennyit ehetünk meg egészségesen? Őrizze meg a táplálkozás és a testmozgás egyensúlyát Mindenkinek más a kalória szükséglete, életkortól, nemtől és a fizikai aktivitástól függően. Keresse ki az Önre jellemző ajánlott kalória fogyasztást!

A házasságkötés

Gratulálunk! Ha házasságot fogtok kötni, akkor valószínűleg már tudjátok, hogy te és a házastársad összeilletek-e. Itt van néhány tanács, amelyek segítenek neked és a kedvesednek megtervezni a közös jövőt.

A stressz kezelésének alfája és omegája

Bizonyára csodálatos lenne, ha egyszerűen eldönthetnénk, hogy nem engedjük, hogy a stressz elhatalmasodjon rajtunk egy bizonyos szituációban, és ez aztán midig így lenne. Szinte minden nap szembekerül az ember olyan eseményekkel, amelyekre az ember aggodalommal, frusztrációval és stresszel reagál. Azok a dolgok okozzák számodra a legnagyobb stresszhelyzetet, amelyeken nem tudsz úrrá lenni, vagy amelyekkel szemben tehetetlennek érzed magad. Éppenséggel a mindennapi, normál nyomás miatt is érezheted így magad, ha túlságosan gyorsan halmozódik egyik stresszhelyzetre a másik.